- Centraal parochiekantoor
- Pastoraal team, pastorie en pastoraal centrum
- Parochiebestuur en locatieraden
- Begraafplaatsen
Centraal parochiekantoor
GEDURENDE DE LOCKDOWN GESLOTEN VOOR BEZOEK
Alleen telefonische bereikbaarheid op woensdag en donderdag, van 9:30 - 12:00. Geen bezoek aan het loket. Betalen van grafrechten op afspraak.
Het centraal parochiekantoor is gevestigd:
Tolpost 1, 5701 HE.
Digitale bereikbaarheid
Wij werken als parochie bij voorkeur digitaal. U kunt het beste per e-mail communiceren: parochie@heiligelambertus.nl.
De digitale weg geldt ook voor:
- aanvragen van misintenties;
- aanvraag van het doopsel, huwelijk;
- het aanvragen van een doopbewijs;
- inschrijven in de parochie.
De meeste van bovenstaande vragen kunt u ook digitaal met een formulier regelen, zie de pagina 'aanmelden en aanvragen' via deze link of de menubalk hierboven.
Wat meestal nog per post en telefoon wordt gedaan is: alles rond grafrechten en de administratie van de begraafplaatsen.
De administratie van de begraafplaatsen is alleen bereikbaar op donderdagochtend van 9:30-12:00, vragen naar de heer Wildenberg.
Het pastoraal team is door de bisschop benoemd en bestaat uit: pastoor Seidel, pastor Koopmans, kapelaan Le, diaken Dings, diaken-stagiair Buster, en mevrouw Vucic als coördinator gezinspastoraat.
Avondklok en parochiewerk
De leden van het pastoraal team blijven beschikbaar om (als dit per se nodig is) ook gedurende de avondklok geestelijke bijstand te verlenen. Alle leden van het team hebben daarvoor de noodzakelijke ontheffingen/verklaringen. Het komt zelden voor dat er zo laat een beroep op ons wordt gedaan, maar als het nodig zou zijn, hoeft niemand te aarzelen een beroep op de parochie te doen.
Pastoor: drs. E. Seidel
Telefoon: 0492477255.
E-mail: pastoorseidel@live.nl.
Pastoraal centrum
Kantoren pastor Koopmans, diaken Dings en mw. Vucic.
Bakelsedijk 1, 5701 HA, ingang aan de zijkant van het kerkgebouw.
Pastor/priester: W. Koopmans
Telefoon: 097005487244.
E-mail: pastorkoopmans@live.nl.
Kapelaan P. Le
Telefoon 0630685343
E-mail: felixhongle@yahoo.com
Diaken: H. Dings
Telefoon: 0492476345.
E-mail: diaken@heiligelambertus.nl.
Stagiair/diaken E. Buster
Telefoon: 0492476345.
E-mail: diaken@heiligelambertus.nl.
Stagiair/diaken E. Buster
E-mail: erik.buster93@gmail.com
Mw. R. Vucic (Coördinator Missionair Gezinspastoraat).
Telefoon via het parochiekantoor 0492522109.
E-mail: gezinspastoraathelmond@gmail.com
Parochiebestuur en locatieraden
De bisschop benoemt voor de parochie een bestuur. Het parochiebestuur is verantwoordelijk voor de grote lijnen van het materieel en financieel beleid, terwijl het pastoraal team zorg draagt voor het pastoraal beleid.
Samenstelling bestuur (1 april 2020)
E. Seidel, pastoor en voorzitter q.q.
G. Meijerink, secretaris
Hans van Dam, penningmeester, algemeen verantwoordelijke financiën en beleggingen.
F. Clevers, tweede secretaris en verantwoordelijke voor gegevensbescherming, privacy en automatisering.
A. Haver, beheer gebouwen
F. Lenders, beheer gebouwen
L. den Breejen, lid
F. van de Leur, beheer gebouwen.
Functie vice-voorzitter, vacant.
Onder het parochiebestuur ressorteren een financiële commissie, een commissie beheer gebouwen, en een secretariaatscommissie.
De afzonderlijke locaties (Jozef, Lambertus, Paulus en Edith Stein) hebben elk een eigen locatieraad, welke een eigen verantwoordelijkheid heeft voor het praktisch functioneren van de gebouwen en de ondersteuning van de plaatselijke gemeenschap, het vrijwilligersbeleid en de praktische organisatie van de liturgie.
Locatieraad Jozefkerk, contactpersoon: A. Haver.
Locatieraad Lambertuskerk, contactpersoon: F. van de Leur.
Locatieraad Pauluskerk, contactpersoon: W. van Hoof.
Locatieraad Edith-Steinkerk, contactpersoon: L. den Breejen.
Contacten met bestuur, commissies en locatieraden verlopen via het centraal parochiekantoor.
Begraafplaatsen
Voor onze begraafplaatsen hebben we een eigen webpagina met alle informatie. Klikt u HIER.
Parochiebestuur en locatieraden
De bisschop benoemt voor de parochie een bestuur. Het parochiebestuur is verantwoordelijk voor de grote lijnen van het materieel en financieel beleid, terwijl het pastoraal team zorg draagt voor het pastoraal beleid.
Samenstelling bestuur (1 april 2020)
E. Seidel, pastoor en voorzitter q.q.
G. Meijerink, secretaris
Hans van Dam, penningmeester, algemeen verantwoordelijke financiën en beleggingen.
F. Clevers, tweede secretaris en verantwoordelijke voor gegevensbescherming, privacy en automatisering.
A. Haver, beheer gebouwen
F. Lenders, beheer gebouwen
L. den Breejen, lid
F. van de Leur, beheer gebouwen.
Functie vice-voorzitter, vacant.
Onder het parochiebestuur ressorteren een financiële commissie, een commissie beheer gebouwen, en een secretariaatscommissie.
De afzonderlijke locaties (Jozef, Lambertus, Paulus en Edith Stein) hebben elk een eigen locatieraad, welke een eigen verantwoordelijkheid heeft voor het praktisch functioneren van de gebouwen en de ondersteuning van de plaatselijke gemeenschap, het vrijwilligersbeleid en de praktische organisatie van de liturgie.
Locatieraad Jozefkerk, contactpersoon: A. Haver.
Locatieraad Lambertuskerk, contactpersoon: F. van de Leur.
Locatieraad Pauluskerk, contactpersoon: W. van Hoof.
Locatieraad Edith-Steinkerk, contactpersoon: L. den Breejen.
Contacten met bestuur, commissies en locatieraden verlopen via het centraal parochiekantoor.
Begraafplaatsen
Voor onze begraafplaatsen hebben we een eigen webpagina met alle informatie. Klikt u HIER.